balimetgezin.reismee.nl

Met gezin op reis in Bali, review Balidroom villa's

Als je gaat kijken naar gezinsvakanties in Azie dan is Bali wel een van het meest  geschikte eiland voor gezinnen die op zoek zijn naar een ontspannen vakantie. Er zijn prachtige stranden, een mooie natuur en een prachtige cultuur. Bali is een boeddhistisch eiland en overal worden kleine bloemenoffers achtergelaten wat prachtig is.

We hebben dan ook voor deze bestemming gekozen. De vlucht naar bali is een aardige zit, je bent zo'n 16-18 uur onderweg maar als je er dan bent dan is de reis snel vergeten. Wij reizen met zijn 5en. Onze kinderen zijn 12, 9 en 7 jaar oud. We hebben eerst het hotel UPaasha in seminyak geboekt. Dit is een heerlijk hotel met een mooi zwembad op het dak. Het ontbijt is echt een aanrader. Omdat we na de reis wilden ontspannen hebben we eerst een week geboekt in het oosten van Bali bij Balidroom Villas in Tumbu. Het oosten is niet zo toeristisch en wordt ook wel het authentieke Bali genoemd. Vanuit Seminyak zijn we met een taxi naar de villa gegaan. Het is ongeveer 2,5 uur met de taxi. Bij aankomst wordt je ontvangen door een hostess die uitleg geeft hoe het werkt. De hostess kookt ook voor je en je dient haar dagelijks geld te geven om boodschappen te doen.  Wij verbleven in Villa Coconutdream. De villa is heerlijk voor kinderen alleen pas wel op met het zwembad. Als je kinderen niet kunnen zwemmen is het gevaarlijk omdat ze er zo inlopen. Er staat geen hek omheen. Met kleine kinderen (zonder zwemdiploma) zou ik niet naar Bali Droom Villas gaan hierom.

Het eten in de villa is heerlijk en ook om te ontspannen is het een genot. Wel zit je met kinderen vast in de villa. De villas liggen in de middle of nowhere en er zijn in de directe omgeving geen restaurantjes of winkels. Bali droom villas hebben een chauffeur waar je tegen betaling gebruik van kan maken. Om naar bijvoorbeeld het strand te gaan kun je deze taxi nemen. De kosten vonden wij wel hoog en de afhankelijkheid niet prettig. De taxi wacht op je en afhankelijk van hoe lang je bijv op het strand blijft betaal je extra. Er zijn geen normale taxis in de omgeving die je kan boeken. De hostess van Balidroom villa adviseerde ons een scooter te huren maar met kleine kinderen wilden we dit niet.

In de villa is ook bijna geen speelgoed voor kinderen aanwezig, dus als je hier naar toe gaat neem voldoende mee zodat ze zich niet gaan vervelen.

Kosten: wij vonden de prijs voor de villa aanzienlijk (in het hoogseizoen 275 euro per nacht). Naast de huur van de villa worden extra kosten in rekening gebracht voor het gebruik van elektriciteit (3 euro per persoon per dag) en dien je 11% lokale belasting te betalen (toch 211 euro). Ook wifi is niet gratis, hiervoor dien je simkaarten te kopen en met jonge kinderen die youtube kijken gaat dit hard. De borg is 250 euro per week. Deze krijg je niet direct terug, het wordt zo'n 2 weken na je vertrek uit de villa overgemaakt. Hou hier rekening mee in je budget!

Wat is er te doen in de directe omgeving:

• Virgin Beach/White Sand beach (15 min met taxi vanuit villa)
  • Lempuyang tempel (45 min met taxi vanuit villa)
  • Tumbu Tour (bij de villa)
  • Waterpaleis Ujung (10 min met taxi vanuit villa)
  • Restaurants vind je in Candidasa (25 min met taxi vanuit villa)
  • Rumah Pohon bamboo loopbruggen (25 min met taxi vanuit villa)

Heb je vragen over deze recensie van bali droom villas, laat dan een berichtje achter.